אקזמה

אטופיק דרמטיטיס או אסתמה של העור זוהי תופעת גרד הנפוצה מאוד בקרב תינוקות, ילדים וילדות. למעשה, 15% עד 20% מהילדים והילדות מתחת לגיל 7 סובלים מאקזמה; זהו נתון שזינק ב-30 השנים האחרונות. ב-50% מהמקרים, הופעת אטופיק דרמטיטיס נפתרת לפני גיל 5, אך היא עלולה להמשך עד גיל ההתבגרות וגם בבגרות.*

*מקור: CHU Nantes, unity of cancérology; דרמטולוגיה, התמחות אטופיק דרמטיטיס, אפריל 2015.

שאלות ותשובות

1 quote-marks

האם אקזמה מדבקת?

לא! אקזמה היא מצב אטופי (אלרגי) שעובר במשפחות ופוגע בעיקר בתינוקות, ילדים וילדות. אין אפשרות להדביק באקזמה.

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

איך נראית אקזמה?

אצל תינוקות, אקזמה גורמת לכתמים אדומים ומחוספסים במיוחד על הלחיים והסנטר. אצל ילדים ומבוגרים כתמי האקזמה ממוקמים בעיקר על הצוואר ובקפלי העור סביב המרפקים, פרקי הידיים ומאחורי הברכיים. נגעי אקזמה יכולים להיות בעלי סימני גירוד ועלולים לדמם. יכולות גם להיווצר שלפוחיות שיפרישו נוזלים. עם הזמן העור יכול להיות מעובה וגלדני.

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

כיצד אוכל להיפטר מאקזמה?

קרמים של קורטיקו-סטרואידים הם הבסיס לטיפול באקזמה בעת התלקחויות חריפות. מדובר בסטרואידים חלשים ככל הניתן, שאינם מתאימים לשימוש באזור הפנים.
בנוסף, כדאי להכניס לשגרה טיפול מניעתי עם תחליפי סבון לשטיפה ומריחה קבועה של קרמים מרככים, על מנת להפיג התלקחויות לאורך זמן, חשוב לאזן מחדש את המיקרוביום של העור (החיידקים הידידותיים החיים על העור שלנו).

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

האם אקזמה היא אלרגיה?

אקזמה אינה אלרגיה, היא מחלה אטופית. במילים אחרות, היא קשורה לאלרגיות ולמצבים אטופיים אחרים כגון אסטמה וקדחת השחת. באקזמה, מחסום ההגנה של העור פגום, מה שמאפשר לאלרגנים וחומרים מגרים לחדור עמוק ולגרום לדלקת וכתוצאה מכך להופעת תסמינים של אקזמה כמו גירוד, אדמומיות, כתמים יבשים וכו׳.

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

כיצד מקבלים אקזמה?

אקזמה היא תופעה גנטית המופיעה לעיתים במשפחות. היובש מחליש את מחסום העור המגן עלינו מפני אלרגנים וחומרים מזיקים ומזהמים, ומאפשר להם לחדור פנימה ולגרום לדלקות. אקזמה עלולה להיגרם גם כתוצאה מעבודה יום יומית הכוללת שטיפת ידיים תכופה כגון ספרות, רפואה וסיעוד. גורמים סביבתיים לאקזמה כוללים את קרדית אבק הבית.

האם זה היה מועיל?

נכון
או לא נכון

אסתמה של העור
עלולה להיות מדבקת.

לא נכון

אסתמה של העור או אקזמה הינה מחלה גנטית ואינה מדבקת בשום אופן. הטיפול בתסמיני אסתמה של העור נעשה באמצעות תחליפי סבון, מרככים וסטרואידים מקומיים.
למדו עוד

האם תזונה
יכולה להחריף אקזמה?

נכון

מאכלים מסוימים עלולים לגרום להתפתחות אקזמה ולהתלקחויות. אם אתם חושבים שמזון יכול להיות גורם פעיל לאקזמה אצלכם או אצל ילדכם, הפגשו עם רופא ובצעו בדיקות דם ובדיקות דקירה על העור על מנת לבחון אם הינכם אלרגיים למזונות מסויימים (החשודים הרגילים הם בוטנים, חלב, סויה, חיטה, דגים וביצים).
למדו עוד

גירוד האקזמה
מפסיק את תחושת הגרד.

לא נכון

לחלוטין לא. הגירוד מפעיל את מעגל הקסמים האכזרי של האטופיה: ציפורניים פוגעות בעור השברירי ומאפשרות חדירה גדולה יותר של אלרגנים וגורמים המעוררים גירוי בעור, אלה יוצרים גירוד נוסף ופגיעה נוספת בעור.
למדו עוד

אסתמה של העור
נעלמת עם הזמן.

נכון

אטופיק דרמטיטיס עלולה להמשך בין כמה חודשים לשנים. 50% מהילדים והילדות עם אקזמה בינקותם נרפאים עד לגיל חמש. במקרים מסוימים, אקזמה ממשיכה אל תוך הבגרות, אך לא ניתן לצפות זאת מראש. אין תרופה לאקזמה, אבל ניתן לטפל ולהקל עליה בעזרת הטיפול הנכון.
למדו עוד

מה גורם לאקזמה להתלקח?

אטופיק דרמטיטיס ואקזמה הם מצבי עור המתרחשים כאשר העור אינו מפריש מספיק שומנים על פני השטח כך שהוא הופך יבש ופגום. כתוצאה מכך, אלרגנים וחומרים מגרים כמו כביסה קשה, חומרי ניקוי כימיים או קרדית האבק, עלולים לחדור לעור, שם הם גורמים לגירוד ודלקת.

התלקחות אקזמה מופיעה לעתים קרובות ככתמי עור אדומים, כואבים ומגרדים. האקזמה מופיעה בדרך כלל על הפנים והקרקפת של תינוקות ובקפלי העור, סביב המרפקים, פרקי הידיים והברכיים אצל ילדים גדולים יותר.

מה זה אטופיק דרמטיטיס?

מצב אטופי אומר שקיימת נטייה גנטית לפתח אלרגיות. אקזמה לרוב הולכת בד בבד עם מצבים אלרגיים אחרים כמו קדחת השחת, אסטמה ואלרגיות למזון. שכיחות האטופיה עולה בחדות בשנים האחרונות. בשנת 1960, האטופיה פגעה ב-5% עד 10% מהאוכלוסייה, בעוד שהיום הנתון נע בין 10% ל-20%.

טיפול בתסמיני אקזמה

להתלקחות אקזמה בפנים, עפעפיים, ידיים, קרקפת וגוף, ישנן סיבות מורכבות המרמזות גם על מצב הגוף. טיפולים המקלים על תסמינים כרוניים של אקזמה, כמו גירוד, יכולים לעזור לילדים וילדות להתרכז בבית הספר כשהם מוסחים שוב ושוב על ידי הצורך להתגרד. באופן דומה, בלילה, טיפולים בתסמיני אקזמה יכולים לגרום לשינה טובה יותר ולהפחתת החרדה. פנו לרוקח בבית המרקחת להתייעצות לגבי תכשירים שיכולים להקל במהירות על הגירוי, הדלקת, הגירוד והאדמומיות במהלך התלקחויות.

שימו לב!

המידע המוצג כאן מיועד לצורכי לימוד כלליים בלבד ואינו אמור להוות תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. כדאי תמיד לפנות לייעוץ עם רופאות ורופאים מוסמכים בכל שאלה רפואית.

ההתחייבות שלנו
לבטיחות שלכם

תקני הבטיחות שלנו עומדים בתקנות הקוסמטיקה הבינלאומיות ויותר.

laroche posay safety commitment product allergy tested model close up

אפס תגובתיות.

קראו עוד
אנחנו ממשיכים לחקור ולגלות את שילוב המרכיבים עד שמתקבלת הפורמולה המדויקת שאינה גורמת לתגובתיות.
laroche posay safety commitment essential active dose product head

רכיבים פעילים
ללא התפשרות על הסבילות

קראו עוד
המוצרים שלנו פותחו בשיתוף פעולה עם רופאי עור וטוקסיקולוגים, הם מכילים רק רכיבים פעילים במינון המדויק, ללא התפשרות על הסבילות.
laroche posay safety commitment sensitive skin model baby

נבדק
על עור רגיש מאוד

קראו עוד
עמידות המוצרים שלנו נבדקה ומאושרת גם לעור רגיש, בעל נטייה לפצעונים, יבש ומגורה במיוחד.
laroche posay safety commitment formula protection product head

הגנה על הפורמולה
לאורך זמן

קראו עוד
אנחנו בוחרים את האריזה המגנה ביותר, הצורכת כמות מינימלית של חומרים משמרים, על מנת להבטיח עמידות ויעילות ללא פגע לאורך זמן.