האמת על 
תרופות "פלא" לאקנה

Article Read Duration 2 דקות קריאה

"היפטרו מאקנה בן לילה באמצעות הטריק המוזר הזה!" לפני כמה שנים, נהגתי לשוטט באינטרנט בתקווה למצוא את הגביע הקדוש לאקנה, חומר קסום כלשהו שבכוחו להיפטר מהאקנה שלי במהירות. המחשבה שתרופת הפלא הזו יכולה להסתתר בארונות המטבח שלי הפכה את הכל לעוד יותר מושך. היה נראה לי הגיוני שמה שהוגדר כ׳תרופות טבעיות ביתיות׳ חייב להיות טוב לעור שלי… נכון?

ובכן, האמת היא שהניסויים המטורפים שלי במטבח היו כישלון אפי. רק כשהתמדתי בתוכנית טיפול רפואית לעור שלי ובשגרת טיפוח הגיונית, העור חזר שוב לנצנץ.

מכיוון שזה תמיד כיף להסתכל לאחור ולצחוק קצת, להלן חמשת הניסיונות ״המוצלחים״ ביותר שלי לתרופות ביתיות, בנוסף חוות דעת של ד"ר פיליפה ביליו, רופא עור מומחה, על כל מרכיב "פלא".

אבקת סודה לשתייה

זול, זמין בקלות ולא מפחיד מדי, נראה כמו מקום טוב להתחיל בו. ערבבתי את הסודה לשתייה עם מים כדי ליצור סקראב בשיטת עשה זאת בעצמך. התוצאה? העור שלי נהפך לאדום כסלק ועקצץ בטירוף.

חוות הדעת של רופא העור

אבקת סודה לשתייה היא חומצית ביותר ואינה מתאימה לעור בכלל ולעור הפנים בפרט.

משחת שיניים

משחת השיניים המרעננת שלי בטעם מנטה משאירה את השיניים שלי בוהקות, היא בטח תוכל לעזור לעור להישאר בוהק.
ומה באמת היא יכולה לעשות לעור שלי? מסתבר שלא הרבה. משחת השיניים היתה חזקה מדי ומייבשת, הפנים שלי הפכו אדומות והחלו להתקלף.

חוות דעת של רופא העור ד"ר פיליפה ביליו

כמו אבקת סודה לשתייה, משחת שיניים היא חומצית והיא תשבש את האיזון הטבעי של העור. אני לא אמליץ למטופל למרוח משחת שיניים על הפנים, במיוחד כשיש כל כך הרבה פתרונות ממוקדים.

שמן קוקוס

ניסיתי את זה בחורף כשהעור שלי היה קצת יבש. זה נראה שוולוגרים משתגעים מהיכולת של השמן לספק לחות. מצאתי את שמן הקוקוס שומני מידי ומאוחר יותר קראתי שזה קומדוגני - במילים פשוטות - סותם נקבוביות ויוצר שחורים. בוודאי לא תרופה לאקנה.

חוות דעת של רופא העור

סודוקרם הינו קרם יעיל למחסום העור, שימושי לחתכים ושריטות, אך אינו מטפל בגורמים לאקנה - נקבוביות סתומות שמזדהמות.

שמן עץ התה

פורומים באינטרנט מפארים את המחטא הטבעי הזה. אני אוהבת לתת שבחים היכן שמגיע, וזה אכן נראה ששמן עץ התה עזר להתפרצויות שלי, אך לצערי זה פשוט לא היה פתרון מקיף לשליטה באקנה לטווח ארוך.

חוות הדעת של רופא העור

לשמן עץ התה יש תכונות חיטוי מוכחות, לכן הוא לא הכי גרוע, אך לא תהיה לו כל השפעה על צינוריות הפילוסבוס הסתומות האחראיות לאקנה.

סודוקרם (SUDOCREM)

את הפתרון הזה מצאתי בפורום אקנה באינטרנט, אנשים התלהבו מהתכונות המרגיעות שלו. מרחתי שכבה דקה ממנו על הפצעים שלי והשארתי את זה ללילה. למחרת בבוקר, הם היו מעט פחות אדומים, אך שום דבר משנה חיים מעבר לכך.

חוות הדעת של רופא העור

סודוקרם הינו קרם יעיל למחסום העור, שימושי לחתכים ושריטות, אך אינו מטפל בגורמים לאקנה - נקבוביות סתומות שמזדהמות.

המסקנה שלי בנוגע
למה שנקרא תרופות "פלא" לאקנה

המסר שכדאי ללמוד הוא פשוט: תרופות עשה זאת בעצמך, טריקים מוזרים ותרופות "פלא" לעיתים קרובות מחריפים את המצב יותר מאשר עוזרים לו והם אינם מהווים תחליף לרופא או רופאת העור. השכל הישר וטיפולים ממוקדים המגובים בבחירות מושכלות לטיפול בעור - ינצחו כל דבר שתוכלו למצוא בארונות המטבח!

אמת
או שקר

מזון שמן
שווה עור שמן.

שקר

מיתוס אקנה נפוץ הוא ששומן על הצלחת משמעו יותר שומן בנקבוביות, אך אין באמת קשר ישיר בין השניים. עם זאת, תזונה עשירה בשומן רווי עלולה להניע מיקרו דלקות בכל איברי הגוף, כולל העור. בקיצור, צ‘יפס ופלאפל כנראה לא יגרמו לאקנה, אך איזון הוא הדרך הטובה ביותר לשמירה על הבריאות.
למדו עוד

שוקולד מזיק
לעור עם נטייה לאקנה

שקר

אין הוכחה מוצקה שלשוקולד יש איזושהי השפעה על אקנה. קיימים סוגי עור מסוימים הנוטים להתפרצויות אקנה מוגברות, ללא קשר לשוקולד. למעשה, שוקולד מריר מלא בנוגדי חמצון הטובים לעור! אבל! זה לא אומר שצריך לאכול חפיסה בביס אחד :)
למדו עוד

פיצוץ פצעונים לא
לא יעזור.

אמת

גם אם זה נראה כמו תיקון מהיר, פיצוץ פצעונים למעשה יחריף את המצב בעור עם נטייה לאקנה מכיוון שפעולה כזו עלולה לפגוע בזקיק השערה הנגוע ולהגביר את הדלקת. ציפורניים לא נקיות עלולות אף ליצור דלקת חדשה. לכן פיצוץ פצעונים הוא הרגל מזיק וכדאי להימנע ממנו!
למדו עוד

סוכר יכול
להחמיר את מצב האקנה.

אמת

מחקרים שנערכו לאחרונה מראים כי מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה – כאלה הגורמים לעלייה ברמת הסוכר בדם – אכן עלולים להחמיר את מצב האקנה. אנחנו יודעים שקל יותר לומר מאשר לבצע, אבל כדי לשמור על עור רענן ושמח, כדאי להתרחק מממתקים, ממשקאות ממותקים ומחטיפים שעשויים מקמח לבן. במקום זאת, הקפידו לצרוך מזון עתיר בסיבים כמו דגנים מלאים וקטניות.
למדו עוד

ההתחייבות שלנו
לבטיחות שלכם

תקני הבטיחות שלנו עומדים בתקנות הקוסמטיקה הבינלאומיות ויותר.

laroche posay safety commitment product allergy tested model close up

אפס תגובתיות.

קראו עוד
אנחנו ממשיכים לחקור ולגלות את שילוב המרכיבים עד שמתקבלת הפורמולה המדויקת שאינה גורמת לתגובתיות.
laroche posay safety commitment essential active dose product head

רכיבים פעילים
ללא התפשרות על הסבילות

קראו עוד
המוצרים שלנו פותחו בשיתוף פעולה עם רופאי עור וטוקסיקולוגים, הם מכילים רק רכיבים פעילים במינון המדויק, ללא התפשרות על הסבילות.
laroche posay safety commitment sensitive skin model baby

נבדק
על עור רגיש מאוד

קראו עוד
עמידות המוצרים שלנו נבדקה ומאושרת גם לעור רגיש, בעל נטייה לפצעונים, יבש ומגורה במיוחד.
laroche posay safety commitment formula protection product head

הגנה על הפורמולה
לאורך זמן

קראו עוד
אנחנו בוחרים את האריזה המגנה ביותר, הצורכת כמות מינימלית של חומרים משמרים, על מנת להבטיח עמידות ויעילות ללא פגע לאורך זמן.