איך נפטרים
מהיפר-פיגמנטציה?

Article Read Duration 4 דקות קריאה

היפר-פיגמנטציה - כתמים או אזורים בעור שנהיים כהים יותר מגוון העור הטבעי שלכם עקב ייצור עודף של מלנין - יכולה להשפיע על כל סוג עור, בכל גיל. הגורמים להיפר-פיגמנטציה עשויים להשתנות, אבל בין אם אתם מתמודדים עם היפר-פיגמנטציה פוסט-דלקתית (PIH), מלזמה melasma או כתמי שמש, הכתמים הכהים שהיא משאירה אחריה יכולים להיות מתמשכים ומתסכלים.

אם אתם מתקשים להיפטר מכתמי גיל או מכתמי עור כהים לא רצויים, אל תתייאשו! קיימים מספר פתרונות דרמו-קוסמטיים יעילים, מקצועיים ורבי-עוצמה כדי לרסן את השפעות המלנין. המשיכו לקרוא על מנת לגלות איך נפטרים מהיפר-פיגמנטציה ומונעים את הישנותה.

בואו נבין מה גורם לכתמים הכהים שלכם

קודם כל – נסו להבין מה גורם להיפר-פיגמנטציה שלכם. האם אתם מבלים יותר מדי זמן בשמש ללא שימוש במקדם הגנה SPF? האם היא קשורה לבעיות עור כמו אקזמה או התפרצויות חוזרות ונשנות של אקנה? האם תנודות הורמונליות או תרופה חדשה גורמות לעור שלכם להיות רגיש לאור השמש? האם היא הופיעה אחרי כוויה, שריטה או פגיעה מסוימת בעור? האם כתמים כהים הם נטייה משפחתית, במיוחד לאחר גיל מסוים?

אם ההיפר-פיגמנטציה שלכם היא כתוצאה מאקנה או אקזמה, עליכם לטפל בגורם הבסיסי, נוסף על ההתמקדות בכתמים הכהים הקיימים שלכם, אחרת הבעיה פשוט תמשיך להישנות. אם היא נובעת מרגישות לאור השמש אשר נגרמת מתרופות ו/או חשיפה לקרני UV, עליכם לשקול להחליף את התרופות או להגביר את ההגנה רחבת הטווח שלכם עם הגנה נוספת. בהיפר-פיגמנטציה הקשורה לגנטיקה או לגיל ניתן לטפל עם גרגרי פילינג או פילינג כימי שמסירים תאי עור מתים ומגבירים את תחלופת התאים.

לעתים קרובות ניתן לשפר צורות קלות או שטחיות של היפר-פיגמנטציה עם מוצרים דרמו-קוסמטיים, בעוד כתמים או אזורים כהים בולטים או מתמשכים עשויים לדרוש פתרון המצריך מרשם. שוחחו עם רופא עור כדי למצוא את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר עבורכם.

טפלו בהיפר-פיגמנטציה שלכם בשלוש דרכים שונות

כשמדובר בטיפול בהיפר-פיגמנטציה, רופאי עור מצאו כי נקיטת גישה משולשת היא אחת השיטות היעילות ביותר לטשטוש כתמים ואזורים כהים.

1. האטו או הפחיתו את הייצור העודף של מלנין

מאחר שמלנין הוא האשם העיקרי מאחורי אותם כתמים כהים שנוצרו מלכתחילה, מוצרים אשר מפחיתים את המלנין העודף הם קו ההגנה הראשון שלכם בכל הנוגע לעצירת היפר-פיגמנטציה. חפשו פורמולות המכילות רכיבים כגון ניאצינמיד.

שימו לב: אם אתם אכן משתמשים במוצר המעכב ייצור עודף של מלנין, חשוב עוד יותר להגן על עורכם עם מקדם הגנה SPF.

2. היאבקו בדלקת

דלקת כתוצאה מחשיפה לקרני UV, אקנה, עקיצות חרקים ופגיעות אחרות בעור מכניסה את התאים המייצרים מלנין להילוך גבוה, ומשאירה בעקבותיה כתמים כהים עיקשים. נוגדי חמצון ורכיבים אנטי דלקתיים כמו קורטיקוסטרואידים יכולים להרגיע עור מגורה, לסייע להחליש את הדלקת, ולהפחית את הסיכוי להיווצרות היפר-פיגמנטציה. רכיבים פעילים כמו ניאצינמיד יכולים גם לסייע להגביל את הדלקת על ידי עצירת חלבונים הנקראים ציטוקינים מלשלוח אותות לגוף שלכם אשר מפעילים תגובה חיסונית מוגזמת - דהיינו דלקת עור.

3. השתמשו בפילינג

פילינג כימי וקרצוף עדין יכולים לסייע לטשטש כתמי גיל עקשניים וכתמים כהים על ידי הסרת תאי עור מתים כדי לחשוף את העור הבהיר יותר והרענן יותר שמתחתיהם. פילינג באופן קבוע יעודד את העור שלכם להשיל את השכבות העליונות שלו, יחד עם סימני הפיגמנטציה. מוצרי פילינג כימי עם רכיבים כמו חומצה רטינואית יכולים גם לסייע להאיץ את תחלופת התאים, להמריץ את תיקון ושיקום העור, לחדש את העור ולהעלים סימני נזק כדי להעניק לכם עור פנים רענן יותר וזוהר יותר.

טיפול + מניעה: שילוב מנצח

ככל שתקדימו לטפל בהיפר-פיגמנטציה שלכם, כך ייטב, מאחר שפיגמנטים יכולים לנוע עמוק יותר לתוך העור ככל שהזמן חולף. התייעצו תמיד עם רופא עור לפני התחלת טיפול; וכדי לקבל תוצאות ארוכות טווח, הקפידו להשתמש מדי יום במקדם הגנה על מנת למנוע מקרני UV מזיקות לגרום לייצור עודף של מלנין. בחרו במוצרים לטיפוח העור המכילים את הרכיב הפעיל והעוצמתי ניאצינמיד, גם כדי לתקן ולשקם וגם כדי למנוע את הופעת הכתמים הכהים מחדש; השתמשו בתכשיר דוחה חרקים כדי להרחיק את היתושים; ואם אתם מתמודדים עם פצעונים, שלבו בשגרת טיפוח העור שלכם מוצרים לטיפול בפצעונים. ואם בסופו של דבר אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם פצעונים או עקיצות, אל תגרדו כדי למנוע החמרה של הדלקת!

סבלנות ואורך רוח

טיפול בהיפר-פיגמנטציה לוקח זמן; שבועות יכולים לחלוף עד שתתחילו לראות כל סוג של תוצאות ניכרות לעין. אין פתרונות פלא בין לילה, אבל עם המוצרים הנכונים ומעט סבלנות והתמדה, תוכלו לטשטש את אותם כתמים כהים עיקשים ולהבהיר את דרככם לעור פנים נקי יותר ואחיד יותר.

יש לנו גם
מוצרים לכתמי פיגמנטציה בעור

מוצרים אלו המסייעים לטיפול מראה כתמים בעור מכילים ריכוז גבוה של מרכיבים פעילים אנטי-דלקתיים המעניקים טיפול יעיל נגד כתמים כהים בעור עבור גוון עור אחיד ובהיר יותר.