כללי זהב 
להגנה מפני השמש

duration time 7 דקות קריאה

השמש היא מקור לאנרגיה, חום וחיים. אך קרני האולטרה סגול (UV) של השמש עלולות להזיק לנו. קרני UVB הן האחראיות לכוויות מהשמש, בעוד ש - UVA גורמות להזדקנות העור. חמור מכך, בחשיפה ישירה וקבועה, שתיהן עלולות להוביל לסרטן העור. רופאים ורופאות מסכימים שחובה עלינו להגן על העור מפני השמש.

מה כדאי לעשות?

אמצו ארבעה הרגלים בטוחים בשמש על מנת למזער את הסיכון:

  • חפשו צל בין השעות 10 בבוקר ל-4 אחר הצוהריים, בהן השמש חזקה מאוד ומזיקה במיוחד.
  • לבשו בגדים מאווררים וארוכים שימנעו חשיפה ישירה, הרכיבו משקפי שמש מסנני UV וחבשו כובע.
  • כדאי ללמוד על הסוגים השונים של מקדמי ההגנה מפני השמש UVA ו-UVB על מנת לדעת כיצד לבחור מוצרים נכונים לעור.
  • למדו כיצד להגן על ילדים וילדות מפני השמש.

הימנעו
מחשיפה לשמש בשעות השיא

כדאי לדעת מתי קרינת UV מסוכנת במיוחד

השמש חשובה מאוד לקיום שלנו אך עלולה גם לפגוע בו. קרני השמש מזיקות במיוחד בשעות השיא בין 10 בבוקר ל-4 אחר הצוהריים, לכן, בשעות אלה, כדאי לחפש אזורים מוצלים לשהות בהם. כחובבי טבע ושמש, הקפידו לשבת תחת עץ בבילוי בפארק. התרווחו תחת שמשיה בים, שתו לימונדה במרפסת המסעדה ותהנו מארוחת צוהריים מפנקת תחת הפרגולה

חשוב לדעת שקרינת אולטרה סגול אינה מגיעה רק מלמעלה. מים, חול, צבע לבן, בטון וכל משטח בהיר או מבריק, מחזירים את אור השמש. החזרת אור קרני השמש מעצימה עוד יותר את השפעתן. גם שלג שנחשב ל״מחזיר על״ של אור השמש, כמעט מכפיל את חשיפת ה-UV. בנוסף כדאי לדעת שרמות קרינת UV מתגברות בגובה רב, כמו בהרים ובמקומות קרובים יותר לקו המשווה.

אנחנו עדיין בחשיפה למינון מוגזם של UV. אם לא תוכלו להימנע מהשמש כשהיא בשיאה, נסו לנקוט באמצעי זהירות נוספים כדי להגן על עצמכם ומשפחתכם. הנה כמה עצות חשובות שיכולות לעזור.

כסו
את הגוף

הגנו על העור מפני השמש עם בגדים, כובע, ומשקפי שמש מסנני UV

כשאנחנו בחוץ, הבגדים הם קו ההגנה הראשון שלנו מפני קרינת אולטרה סגול מזיקה. כדאי לדעת שלא כל הבגדים מגינים עלינו באופן שווה:

  • בד

    בדים ארוגים בצפיפות מהווים את המגן היעיל ביותר מפני קרני השמש. ככל שהמארג רופף יותר, כך קרני UV עלולות לחדור יותר. בדי משי פחות אופטימליים, ושמלת תחרה פשוט תעניק לנו כוויות שמש מעוצבות! זכרו - ככל שאנחנו מוסתרים יותר, כך אנחנו מוגנים יותר, לכן בחרו בשרוולים, חצאיות, שמלות ומכנסיים ארוכים.
    קיימים היום בשוק בגדים ספציפיים המגנים על העור מפני קרני UV המגיעים עם דירוג הגנה מפני אולטרה סגול (UPF). בגד עם UPF 50 הוא מקדם הגנה בטוח מאוד - הוא מאפשר רק לחמישית מקרני ה UV להגיע לגוף.
  • צבע

    צבעים כהים ועזים כגון שחור, כחול נייבי, אדום או ירוק אזמרגד, מספקים יותר הגנה מפני UV מאשר לבן ופסטל.
  • כובעים

    כובעי מצחייה יעילים פחות, כדי להגן כראוי על הפנים והצוואר מפני השמש, כדאי לחבוש כובע עם שוליים רחבים.
  • משקפי שמש

    טוב לדעת כי תקני משקפי השמש מבוקרים ברחבי האיחוד האירופי. להגנה מיטבית מאור השמש החזק ביותר, כדאי לבחור במשקפי שמש בעלי אישור CE בקטגוריות 3 או 4*. וודאו שהמידות מתאימות ושמשקפי השמש אינם מחליקים לאורך האף כדי שלא יחשפו את העיניים לקרינת UV.
    שימו לב: כאשר המשקפיים צמודים מידי לעיניים הם עלולים לגרום לכאב ראש.

* משקפי שמש NB בקטגוריה 4 הם הכהים ביותר, ואינם בטוחים לנהיגה.

למדו
על מקדם הגנה מפני השמש

דעו כיצד לבחור ולהשתמש במקדם הגנה מפני השמש להגנה מיטבית

עם כל כך הרבה מוצרים מגוונים, בעלי מרכיבים שונים ופורמולות שונות, בחירה נכונה של קרם הגנה עלול להרגיש מתיש. הנה כמה דברים שכדאי לדעת:

מה ההבדל בין מסנני קרינה לחוסמי קרינה מהשמש?

טכנית, מרכיבי מסנן הקרינה מהשמש סופגים את קרינת ה UV לפני שהיא מגיעה לעור, בעוד שמרכיבי חוסם הקרינה יוצרים מחסום והסטה של קרני השמש. מקדמי הגנה רחבי טווח רבים מכילים את שני סוגי המרכיבים.

מסנני קרינת UVA ו-UVB

הסיבה שאנחנו צריכים סוגים שונים של מרכיבי הגנה מפני השמש היא שקיימים סוגים שונים של קרינת אולטרה סגול. קרני UVB גורמות לשיזוף נראה לעין ולכוויות. קרני UVA לעומת זאת מהוות איום בלתי נראה. לא תראו את השפעתן באופן מיידי, אך לטווח הארוך קרני UVA אחראיות להזדקנות העור.

קרני UVA ו-UVB הן גורמות עיקריות לסוגי סרטן עור רבים. שמרו על העור על ידי בחירת מקדמי הגנה רחבי טווח, המספקים הגנה מפני קרינת UVA ו-UVB ואף לקרני UVA ארוכות.

מה בנוגע ל-SPF?

Sun Protection Factor - גורם הגנה מפני השמש (SPF) מדרג את יעילות מקדם ההגנה בחסימת קרני UVB. להגנה אופטימלית מפני UVB, רופאי ורופאות עור ממליצים להשתמש במקדם הגנה המדורג גבוה SPF30+, או גבוה מאוד SPF50+. מקדמי הגנה רחבי טווח שאושרו על ידי האיחוד האירופי מספקים גם הגנה מפני UVA, ויציגו את האותיות 'UVA' בעיגול על האריזה. וודאו שמקדם ההגנה מספק הגנה עד לקרני UVA ארוכות.

השתמשו בכמות נכונה של מקדם הגנה מהשמש

מהי הכמות הנכונה למקדם הגנה מהשמש? כ-40 גרם קרם בממוצע יספיק לכיסוי הגוף. כלומר בערך שתי כפות, או "כדור גולף" נדיב אחד. ברוב המקרים אנחנו פשוט לא מורחים ומורחות מספיק קרם.

שימו לב למרוח את מקדם ההגנה כל שעתיים

מרחו מקדם הגנה 20-30 דקות לפני היציאה החוצה. אל תשכחו למרוח גם את האוזניים, העורף, כפות הרגליים, הקרסוליים וגב הידיים. זהו? האמת שלא! אחרי שחייה או הזעה חובה להימרח שוב כדי לשמור על האפקטיביות של הקרם.

בחרו במוצרי הגנה שונים למצבים שונים

כל מי שעוסק ביצירה ובנייה יודע שכדי לעשות עבודה טובה, יש לנו צורך בכלים הנכונים. בחרו את מקדם ההגנה ככלי המתאים לצורך. למשל, קניית מיכל גדול של מקדם הגנה יכול לשמש אותנו כמשפחה להגנה מפני השמש בחופשות משפחתיות או ביציאה לחוף הים. מיכל קטן של מקדם הגנה, יכול להיכנס לכל תיק ולשמש אותנו, את הילדים והילדות שלנו ביום יום. קיימים מקדמי הגנה לגוף וכאלה המיוחדים לעור הפנים, חשוב לשים לב במיוחד לבעלי ובעלות עור רגיש. אם אנחנו עוסקים בשחייה ופעילות גופנית מומלץ למצוא מקדם הגנה עמיד במים. כשיש לנו מוצרים שונים המתאימים למצבים המשתנים קרוב לוודאי שנתמיד בשימוש נכון ונגן על עצמנו בצורה הטובה ביותר. כדאי לבחור כמה פורמולות שונות של מקדם הגנה מפני השמש שיתאימו לצרכי המשפחה.

כדאי לבדוק את תאריך התפוגה של מקדם ההגנה מהשמש

בקבוק ישן של קרם הגנה שאוסף אבק בחלק האחורי של ארון השירותים מאז החופשה האחרונה, כנראה איבד את יכולת ההגנה שלו. הנה טיפ למעקב אחר תאריך התפוגה של מקדם ההגנה: בפתיחת המוצר לראשונה, קחו עט עמיד למים וכתבו את התאריך על הבקבוק או השפופרת. לאחר מכן תוכלו לבדוק זאת מול סמל PAO* על האריזה.

*סמל המציין את תקופת השימוש הרצויה לאחר הפתיחה המופיע על כל אריזות הקוסמטיקה. הוא נראה כמו צנצנת קטנה שנפתחה, ומציין כמה זמן ניתן לשמור את המוצר לאחר שהפתיחה שלו.

הגנו על ילדים וילדות
מקרני שמש ישירות

מדו כיצד לשמור על הקטנטנים והקטנטנות מפני קרני UV מזיקות

עור ילדים וילדות פגיע וחשוף במיוחד להשפעות המזיקות של השמש. לכן רופאי ורופאות ילדים ועור מסכימים שאין לחשוף תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 3 באופן ישיר לשמש.

הנה כמה פעולות פשוטות שיעזרו להגן על הילדים והילדות מפני נזקי שמש העלולים להופיע בטווח הארוך ולהשפיע במשך כל החיים:

  • הימנעו מאור השמש בשיאה.
  • הגנו על עור הילדים והילדות בבגדים ארוכים ומאווררים, חבשו כובע רחב שוליים והרכיבו משקפי שמש נגד UV.
  • השתמש במקדם הגנה UVA-UVB בעל הגנה גבוהה מאוד שנועדה במיוחד לתינוקות.
  • החשוב מכולם, למדו את הילדים והילדות התנהגות בטוחה בשמש  שתלווה אותם לכל החיים. 

אם החשיפה לשמש בלתי נמנעת, הקפידו תמיד להצטייד בבגדים מגנים הכוללים חולצות רפויות עם שרוולים ארוכים ומכנסיים ארוכים. לאחר השחייה, יבשו את הילדים והילדות במגבת, ולאחר מכן מרחו שוב את מקדם ההגנה. רצוי שהקרם יהיה עמיד בפני מים וחול, ונראה לעין בזמן המריחה, כך שלא תפספסו שום אזור.

למידע נוסף על לימוד ילדים וילדות התנהגת בטוחה בשמש והגנה על העור ❯

האוסטרלים, שיודעים דבר או שניים על השמש, טבעו את הסיסמה האייקונית:
Slip, Slop, Slap: Slip on a shirt, slop on sunscreen, slap on a hat
בתרגום חופשי: לבשו חולצה, מרחו מקדם הגנה וחבשו כובע.

הגנה מפני השמש היא פשוטה כשמבינים את העיקרון. בעזרת ההגנה הנכונה תוכלו ליהנות מהשמש בראש שקט.

נכון
או לא נכון

השמש יכולה
לגרום לעור להזדקן בטרם עת.

נכון

קרני UVA משבשות את אבני הבניין הפנימיות של העור כגון סיבי קולגן ואלסטין. לאורך זמן, חשיפה לשמש גורמת לאובדן נפח וגמישות וכן לקמטים. קרני UVB מעוררות גם ייצור פיגמנטים לא סדירים המובילים לכתמים כהים ולגוון עור צהוב. שינויים אלו בעור ידועים בשם פוטו-אייג'ינג.
למדו עוד

אין צורך להשתמש במקדם הגנה
מהשמש גם כשמעונן

לא נכון

גם ביום אפור וגשום העור נחשף לקרני UV, שיגרמו בהדרגה להופעת כתמים של פוטו-אייג'ינג. כדי להגן על העור שלכם באופן מלא, השתמשו בכל יום במקדם הגנה מפני השמש, לא רק כשמזג האוויר חם ושטוף שמש.
למדו עוד

ככל שסרטן העור מתגלה מוקדם יותר,
כך קל יותר לטפל בו.

נכון

90% מסוגי סרטן העור ניתנים לריפוי, אם מתגלים מוקדם. לכן הבדיקה בין הביקורים אצל רופאי עור כה חשובה, היכנסו לכתבה "הצילו את עורכם" כדי ללמוד על בדיקת שומות. הפכו את השימוש במקדם הגנה מפני השמש לשגרה יומית בלתי מתפשרת בכדי להגן על עצמכם ולמנוע סרטן עור.
למדו עוד

הידעת?

על מנת להימנע מתגובות רגישות לאור, רופאי ורופאות עור ממליצים לא להשתמש בבושם בימי שמש.

יש לנו גם
סדרת מוצרי הגנה מהשמש

אנתליוס הינה סדרה פורצת דרך בשוק המוצרים להגנה מפני השמש. יכולת ההגנה הגבוהה במיוחד של אנתליוס מבוססת על יותר מ-30 שנות מחקר קליני מתקדם בנושא הגנה מפני השמש ועור רגיש לשמש.

ההתחייבות שלנו
לבטיחות שלכם

תקני הבטיחות שלנו עומדים בתקנות הקוסמטיקה הבינלאומיות ויותר.

laroche posay safety commitment product allergy tested model close up

אפס תגובתיות.

קראו עוד
אנחנו ממשיכים לחקור ולגלות את שילוב המרכיבים עד שמתקבלת הפורמולה המדויקת שאינה גורמת לתגובתיות.
laroche posay safety commitment essential active dose product head

רכיבים פעילים
ללא התפשרות על הסבילות

קראו עוד
המוצרים שלנו פותחו בשיתוף פעולה עם רופאי עור וטוקסיקולוגים, הם מכילים רק רכיבים פעילים במינון המדויק, ללא התפשרות על הסבילות.
laroche posay safety commitment sensitive skin model baby

נבדק
על עור רגיש מאוד

קראו עוד
עמידות המוצרים שלנו נבדקה ומאושרת גם לעור רגיש, בעל נטייה לפצעונים, יבש ומגורה במיוחד.
laroche posay safety commitment formula protection product head

הגנה על הפורמולה
לאורך זמן

קראו עוד
אנחנו בוחרים את האריזה המגנה ביותר, הצורכת כמות מינימלית של חומרים משמרים, על מנת להבטיח עמידות ויעילות ללא פגע לאורך זמן.