טיפולים
באקזמה

הטיפולים הטובים ביותר לתינוקות ולפעוטות עם תסמיני אקזמה.

שאלות ותשובות

1 quote-marks

כיצד אוכל להיפטר מאקזמה?

קרמים של קורטיקו-סטרואידים הם הבסיס לטיפול באקזמה בעת התלקחויות חריפות. מדובר בסטרואידים חלשים ככל הניתן, שאינם מתאימים לשימוש באזור הפנים.
בנוסף, כדאי להכניס לשגרה טיפול מניעתי עם תחליפי סבון לשטיפה ומריחה קבועה של קרמים מרככים, על מנת להפיג התלקחויות לאורך זמן, חשוב לאזן מחדש את המיקרוביום של העור (החיידקים הידידותיים החיים על העור שלנו).

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

האם אקזמה מדבקת?

לא! אקזמה היא מצב אטופי (אלרגי) שעובר במשפחות ופוגע בעיקר בתינוקות, ילדים וילדות. אין אפשרות להדביק באקזמה.

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

מה ההבדל בין אקזמה לפסוריאזיס?

פסוריאזיס גורם להופעת כתמי עור עבים, אדומים ומתקלפים, בדרך כלל מעל המרפקים והברכיים. הגירוד במקרה הזה אינו הסימפטום מרכזי. אקזמה גורמת ליובש והופעת כתמים אדומים, אך הם אינם נוטים להיות עבים והם נמצאים בדרך כלל בקפלי העור של הצוואר, המרפקים והברכיים (או על הפנים אצל תינוקות). במצב של אקזמה הגירוד הוא עז וייתכנו סימני גירוד גלויים ועור שבור.

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

מה גורם להתלקחויות של אקזמה?

הגורמים להתלקחויות אקזמה משתנים וכוללים ייבוש העור בחורף או עקב סבון גוף אגרסיבי, חומרים מעוררי גירוי ואלרגנים סביבתיים. זיעה היא גורם עליון לאקזמה לאחר אימון או במהלך הלילה, כמו גם מתח. לא משנה מהo הגורמים, שימוש בתחליף סבון ומריחת קרם מרכך פעמיים ביום ימנעו התלקחויות.

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

האם אקזמה מתפשטת?

אקזמה אינה מדבקת ואינה מתפשטת מאדם לאדם. אקזמה מופיעה באזורים מסוימים של הגוף. אצל תינוקות היא מופיעה בדרך כלל על הלחיים והסנטר, בעוד שילדים גדולים סובלים לעיתים קרובות מהופעתה על קפלי עור הצוואר, המרפקים והברכיים. חשוב ללמד ילדים אסטרטגיות הימנעות מגירוד של נגעי אקזמה מכיוון שהנגעים יכולים להיות גדולים יותר ולהשפיע על אזורים נרחבים יותר בעור.

האם זה היה מועיל?

נכון
או לא נכון

אסתמה של העור
עלולה להיות מדבקת.

לא נכון

אסתמה של העור או אקזמה הינה מחלה גנטית ואינה מדבקת בשום אופן. הטיפול בתסמיני אסתמה של העור נעשה באמצעות תחליפי סבון, מרככים וסטרואידים מקומיים.
למדו עוד

אסתמה של העור (אטופיק דרמטיטיס)
נעלמת עם הזמן.

נכון

אטופיק דרמטיטיס עלולה להמשך בין כמה חודשים לשנים. 50% מהילדים והילדות עם אקזמה בינקותם נרפאים עד לגיל חמש. במקרים מסוימים, אקזמה ממשיכה אל תוך הבגרות, אך לא ניתן לצפות זאת מראש. אין תרופה לאקזמה, אבל ניתן לטפל ולהקל עליה בעזרת הטיפול הנכון.
למדו עוד

התפרצויות אקזמה עלולות
להיגרם במצבי לחץ.

נכון

אקזמה (אטופיק דרמטיטיס) ידועה כהפרעה גנטית, אך מסיבה שאינה ברורה, מומחים ומומחיות בתחום מצאו שרגשות, הלם ומתח עלולים לשחק תפקיד מרכזי בגרימת התלקחויות של אקזמה. אם העור מושפע מסטרס כדאי לבדוק טכניקות לניהול מתח כמו מיינדפולנס.
למדו עוד

האם תזונה
יכולה להחריף אקזמה?

נכון

מאכלים מסוימים עלולים לגרום להתפתחות אקזמה ולהתלקחויות. אם אתם חושבים שמזון יכול להיות גורם פעיל לאקזמה אצלכם או אצל ילדכם, הפגשו עם רופא ובצעו בדיקות דם ובדיקות דקירה על העור על מנת לבחון אם הינכם אלרגיים למזונות מסויימים (החשודים הרגילים הם בוטנים, חלב, סויה, חיטה, דגים וביצים).
למדו עוד

טיפים שכדאי לשמור!
למניעת התלקחויות בעור אטופי ונטייה לאקזמה.

מספר טריקים לאורח חיים הם המפתח להצלחתם של טיפולי אקזמה אטופיים. אלה כוללים מקלחות או אמבטיות פושרות וקצרות, שמירה על טמפרטורת חדר קרירה יותר, מלחמה נגד קרדית אבק הבית, בגדי כותנה המונעים זיעה ושמירה על לחות העור.

במאמרים הבאים תמצאו מידע מעמיק וטיפים רבים לשמירה על אורח חיים העוזר לטיפול בעור אטופי הנוטה לאקזמה, כמו גם המלצות מומחים ומומחיות לבניית שגרת טיפוח לעור אטופי, עור הנוטה לאקנה ומידע על טיפולי מרשם.

שני שלבים לטיפול באקזמה חמורה

שלב 1: מרשם

בקשו מהרופא או הרופאה טיפול הכולל סטרואידים מקומיים או קרם הנקרא tacrolimus. תרופות אלו מרגיעות את התגובה החיסונית של העור (אדמומיות, יובש וגירודים) על מנת להקל ולסייע לריפוי נגעי אקזמה אטופיים.

שלב 2: תחזוקה ומניעה

כדי לשמור על עור שנוטה לאקזמה מלא בלחות כדאי להשתמש בתחליף סבון או Syndet במקלחת, ולמרוח לחות עשירה פעמיים ביום לחידוש המיקרוביום של העור (המיקרואורגניזמים החיים על העור מסייעים בשמירה על האיזון שלו). תוכלו גם לרסס את העור במים טרמליים המרגיעים באופן טבעי ומונעים תחושת עקצוץ וגירוד.

הידעת?

לאחד מתוך חמישה ילדים וילדות יש אקזמה. ב-80% מהמקרים המצב נפתר מעצמו לפני הבגרות.

מקור: CHU Nantes, Unité de Cancérologie Dermatologie Spécialisation Dermatite Atopique, April 2015

שימו לב!

המידע המוצג כאן מיועד לצורכי לימוד כלליים בלבד ואינו אמור להוות תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. כדאי תמיד לפנות לייעוץ עם רופאות ורופאים מוסמכים בכל שאלה רפואית.

ההתחייבות שלנו
לבטיחות שלכם

תקני הבטיחות שלנו עומדים בתקנות הקוסמטיקה הבינלאומיות ויותר.

laroche posay safety commitment product allergy tested model close up

אפס תגובתיות.

קראו עוד
אנחנו ממשיכים לחקור ולגלות את שילוב המרכיבים עד שמתקבלת הפורמולה המדויקת שאינה גורמת לתגובתיות.
laroche posay safety commitment essential active dose product head

רכיבים פעילים
ללא התפשרות על הסבילות

קראו עוד
המוצרים שלנו פותחו בשיתוף פעולה עם רופאי עור וטוקסיקולוגים, הם מכילים רק רכיבים פעילים במינון המדויק, ללא התפשרות על הסבילות.
laroche posay safety commitment sensitive skin model baby

נבדק
על עור רגיש מאוד

קראו עוד
עמידות המוצרים שלנו נבדקה ומאושרת גם לעור רגיש, בעל נטייה לפצעונים, יבש ומגורה במיוחד.
laroche posay safety commitment formula protection product head

הגנה על הפורמולה
לאורך זמן

קראו עוד
אנחנו בוחרים את האריזה המגנה ביותר, הצורכת כמות מינימלית של חומרים משמרים, על מנת להבטיח עמידות ויעילות ללא פגע לאורך זמן.