פוקוס על...

איך שנת יופי יכולה לשפר עור הנוטה לפגמים?

v_header_focuson_309.jpg

אין ספק שאין די שעות ביממה כדי להספיק את מה שאנו רוצים. עבודה, בישולים, חדר כושר, זמן המוקדש למשפחה, ופגישות עם חברים, משאירים מעט מאד זמן לכל דבר אחר! כשיש לנו כל כך הרבה דברים שעלינו לדחוס לזמן שלנו, יש כאלה שהימים שלהם מתחילים מוקדם ומסתיימים מאוחר.
למרות שרובנו מצליחים לנוח בסופי השבוע, במהלך ימי השבוע הדבר הראשון עליו אנו מוותרים הוא השינה כדי שנוכל להספיק הכול במסגרת החיים הקדחתניים שלנו.
אבל היה ונקריב את חיי החברה שלנו לטובת שינה האם אכן נשפר את העור שלנו?

איך שינה משפרת עור הנוטה לפגמים?

אין ספק ש'שנת יופי' איננה מיתוס. כאשר אנו ישנים הגוף שלנו מסלק רעלנים מהעור שלנו, מרפא ומחדש אותו. לכן, אם אנחנו מפחיתים את שעות השינה שלנו, אנחנו פוגעים ביכולת של הגוף שלנו לבצע את הפעולות האלו.

דלקת:

חוסר שינה, או הפרעות שינה, עלולים להוביל לעלייה בהורמוני הלחץ {הורמוני סטרס}. אלו הן חדשות רעות לעור הנוטה לפגמים מאחר שההורמונים האלה מחמירים מצבי עור דלקתיים, במיוחד פגמים ופסוריאזיס. דלקת חריפה עלולה לגרום להחמרה בפגמים ולרגישות מוגברת. אם את/ה לחוץ/ה ושנת הלילה שלך אינה רגועה, הגוף שלך יגביר את ייצור הגלוקוקורטיקואידים. גלוקוקורטיקואידים הם הורמונים סטרואידים אשר פוגעים בתפקוד של המערכת החיסונית, על כן משתמשים בהם בדרך כלל כדי לטפל במערכת חיסונית פעילה מידי. ייצור עודף של גלוקוקורטיקואידים יכול לפגום במבנה העור ובתפקוד שלו, ולכן להחמיר מצבי עור כמו אקנה.

טיפולים במהלך הלילה:

שנת הלילה היא הזמן הטוב ביותר במהלכו מספר טיפולים נגד אקנה מתחילים לפעול ולהשפיע. רטינול הוא מרכיב מקובל בטיפול בעור הנוטה לפגמים. רטינול הוא צורה מתונה יותר של טרטינואין, והוא מחדש את תאי העור ומהדק את הנקבוביות. הזמן הטוב ביותר למרוח את הקרם או הג'ל המכיל רטינול הוא לפני השינה, מאחר שהתחדשות התאים נמצאת בשיאה במהלך הלילה, זאת ועוד, העור החדש שנוצר הוא עדין מאוד ואין לחשוף אותו לשמש. השינה, לפיכך, היא חיונית, מאחר שהשימוש בטיפולי רטינול גורם לעור להיות רגיש מאוד לשמש.

תכבס/י את הציפיות של הכריות שלך לעיתים קרובות

לא, זו לא תרופת פלא, אבל הפעולה הזו יכולה למנוע היווצרות פגמים חדשים והיא הרבה יותר מועילה ממה שאת/ה חושב/ת. בציפיות לכריות, בדיוק כמו במברשות איפור ובמגבות ידיים, מצטברים לכלוך ושומן אם לא מכבסים אותן באופן קבוע. אלה עוברים לעור שלנו כאשר אנו ישנים ועלולים לסתום את הנקבוביות ולגרום להיווצרות פגמים חדשים. הקפד/י לרחוץ את העור שלך לפני השינה ולהחליף את הציפיות של הכריות לפחות פעמיים בשבוע אם את/ה סובל/ת מעור הנוטה לפגמים.

איך אני יכול/ה לישון טוב יותר בלילה?

אז אם המפתח לעור יפהפה, נטול פגמים, הוא שנת לילה נפלאה, איך תישן שנת לילה טובה שהיא כה חיונית?

  • תאכל/י מוקדם יותר: בתור התחלה, מומלץ לא לאכול ארוחה גדולה לפני שהולכים לישון. הארוחה האחרונה צריכה להיות לכל הפחות שעתיים לפני השינה. ארוחה כבדה כשאחריה אין כל פעילות מקשה על הגוף שלנו לעבד מזון, ועלולה להוביל לבעיות עיכול ולהפרעות בשינה.
  • הימנע/י מצפייה במסכים {טלוויזיה, נייד, טאבלט, מחשב} לפני השינה: עלינו להירגע ככל האפשר לפני שאנו הולכים לישון. כאשר אנחנו עושים פעולה המגבירה את הערנות שלנו, אנו לא עוזרים לגוף שלנו להבין שאנחנו מוכנים לישון.
  • הארך/האריכי את שעות השינה: רוב המחקרים מצביעים על כך שמשך השינה הנכון הוא בין 7 ל-9 שעות.
  • אז אם את/ה צריך/ה סיבה נוספת כדי לישון, שינה יכולה לעזור לך להיפטר מהפגמים שלך!

מאמר זה מיועד לספק מידע כללי בלבד. עליך להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאת/ה מתחיל/ה שגרת טיפוח חדשה, או טיפול חדש, או משנה את משטר האימונים שלך.

מאמרים מומלצים עבורך

לצפייה בכל המאמרים

המומלצים של לה רוש-פוזה

לצפייה בכל המוצרים
12952אפקלאר דואו [+] טיפול להפחתת מראה הפגמים, מסייע בהפחתת נקבוביות סתומות ובמניעת סימנים עתידיים00אפקלארפנים/טיפול / הפחתת הברק והנקבוביות המורחבות|טיפול / טיפול בפגמים מקומיים|טיפול / עור צעיר עם פגמי עור חמוריםפניםטיפול / הפחתת הברק והנקבוביות המורחבות|טיפול / טיפול בפגמים מקומיים|טיפול / עור צעיר עם פגמי עור חמורים
תמונת מוצר עבור אפקלאר דואו [+]  טיפול להפחתת מראה הפגמים, מסייע בהפחתת נקבוביות סתומות ובמניעת סימנים עתידיים מתוך סדרת אפקלאר של לה רוש-פוזה