הפתרון הטוב ביותר לעור שמן הנוטה לפצעונים
הכירו את מרכיבי הטיפול

קיימות כל מיני צורות וסיבות להופעת האקנה, לכן קיימים סוגים שונים של טיפולים באקנה. טיפול נכון יהיה תלוי בשני מרכיבים: הגורם הבסיסי להתפרצות האקנה - מתח, חוסר איזון הורמונלי או תזונה ובחומרת המצב.

רוב המקרים, עור עם נטייה לאקנה, נובע מניקוי לא נכון. שימוש במוצרי טיפוח יומיים מותאמים, המכילים חומרים דרמטולוגיים פעילים, יכולים לסייע בשמירה על הנקבוביות ולמנוע הופעת פצעונים חדשים. הבשורה הטובה - תמיד יש מה לעשות!
זהו המקום הנכון למציאת פתרונות לקראת שינוי!

שאלות ותשובות

1 quote-marks

כיצד להפטר מצלקות אחרי אקנה?

האמת היא שקשה מאוד לטפל בצלקות לאחר אקנה. טיפולים מסוימים בקליניקה כמו מיקרו-דרמברציה, פילינג כימי, לייזר ומיקרונידלינג יכולים לעזור. באופן אידיאלי, רצוי למנוע את היווצרות הצלקות מראש בעזרת טיפול תרופתי מתאים כמו אנטיביוטיקה או איזוטרטינואין. בנוסף, תוכלו לשאול בבית המרקחת לגבי טיפוח עור יומי מתאים.

למדו עוד ❯

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

כיצד אוכל להפטר מאקנה?

ניתן לטפל באקנה קל בגוף בעזרת הפתרונות הדרמוקוסמטיים הנכונים. נקו את העור בעדינות פעמיים ביום עם מים מיסלריים או ג'ל ניקוי מקציף. המשיכו בטיפוח העור היומי עם רכיבים פעילים כמו חומצה סליצלית, ניאצינאמיד ו- piroctone olamine. אם אמצעים אלה אינם מספיקים, פנו לרופא העור שלכם כדי לשאול על טיפולים רפואיים כגון רטינואידים, אנטיביוטיקה ואיזוטרטינואין.

למדו עוד ❯

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

מה גורם לאקנה?

חוסר איזון בהורמונים הנקראים אנדרוגנים גורם לבלוטת החלב לייצר הרבה שמן. אותם הורמונים גורמים לייצור מוגבר של תאי העור המאופיינים בריבוי נקבוביות. הנקבוביות נסתמות בתערובת של תאים וסבום, וכך הופכות כר גידול לחיידקים הגורמים לאקנה. כתוצאה מכך עלולים להופיע מספר סוגי פצעונים הנעים בין כתמים אדומים לפוסטולות ואף ציסטות עמוקות וכואבות

האם זה היה מועיל?

1 quote-marks

כיצד אוכל להפטר מאקנה?

ניתן לטפל באקנה קל בגוף בעזרת פתרונות דרמו-קוסמטיים נכונים. נקו את העור בעדינות פעמיים ביום עם מים מיסלריים או ג'ל ניקוי מקציף. המשיכו בטיפוח העור היומי עם רכיבים פעילים כמו חומצה סליצלית, ניאצינאמיד ו-piroctone olamine. אם לא תראו שיפור פנו לרופא או רופאת העור שלכם על מנת לשאול על טיפולים רפואיים כגון רטינואידים, אנטיביוטיקה ואיזוטרטינואין.

למדו עוד ❯

האם זה היה מועיל?

אמת
או שקר

שוקולד מזיק
לעור שמל עם נטייה לפצעונים

שקר

אין הוכחה מוצקה לכך שלשוקולד יש השפעה כלשהי על אקנה. לכל אחד ואחת מאיתנו יש סוג עור שונה ולכן אנו מגיבים בצורה שונה למאכלים. למעשה, שוקולד מריר מלא בנוגדי חמצון טובים לעור!
למדו עוד

מזון שמן
שווה עור שמן.

שקר

מיתוס אקנה נפוץ אומר ששומן רווי באוכל שאנו צורכים, משמעו יותר שומן בנקבוביות העור, אך האמת היא שאין קשר ישיר בין השניים. עם זאת, תזונה עשירה בשומן רווי עלולה להניע מיקרו דלקות בכל איברי הגוף, כולל העור. לסיכום, בשר שומני וצ'יפס כנראה לא ייגרמו לאקנה, אבל רצוי לאכול אותם באופן מתון ומדוד כדי לשמור על הבריאות.
למדו עוד

סוכר יכול
להחמיר את מצב האקנה.

אמת

מחקרים אחרונים הראו שמזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה - אלו הגורמים לעלייה ברמת הסוכר בדם - עלולים גם להחמיר את האקנה. כדי לשמור על עור בריא, כדאי לשמור מרחק מממתקים, משקאות ממותקים וחטיפים עשויים מקמח לבן, במקום זאת, כדאי להקפיד על מזון עתיר בסיבים, כמו דגנים מלאים וקטניות.
למדו עוד

פיצוץ פצעונים לא
יקל על המצב.

אמת

גם אם זה נראה כמו פתרון מהיר, פיצוץ פצעונים מחריף למעשה את המצב בעור עם נטייה לאקנה, מכיוון שהוא עלול לפגוע בזקיק השערה הנגוע ולהגביר את הדלקת. אתם עלולים אפילו ליצור דלקת חדשה באמצעות הציפורניים שלכם.לכן פיצוץ פצעונים הוא הרגל מזיק שכדאי להימנע ממנו!
למדו עוד

רשימת המרכיבים הפעילים
הטובים ביותר הנלחמים באקנה

אז, אילו מרכיבים מובילים עליכם לחפש במוצרי הטיפוח? באופן כללי, אפשר לחלק לשתי קטגוריות את המרכיבים השונים הפועלים נגד פגמים בעור: אלה העוזרים לניקוי נקבוביות ואלה המיועדים לטיפול בחיידקים.

חומצה סליצילית (Salicylic acid) היא מרכיב יעיל ביותר בשל יכולתה לנקות תאי עור מתים ולהמיס עודפי שמן. ניתן למצוא את החומצה הסליצילית במוצרי לחות לעור הנוטה לאקנה ובשטיפות פנים. מוצרים רבים משלבים גם מרכיבים אנטיבקטריאליים שיכולים לעזור כמו אבץ סולפט ובנזואיל פרוקסיד (benzoyl peroxide). ככלל, חפשו מוצרים שאינם קומדוגניים ואינם סותמים את נקבוביות העור.

רשימת המוצרים
שיצילו אתכם

נשמע מסובך? זה לא. במאמרים אלה תמצאו המלצות על מוצרים מובילים אותם תוכלו לרכוש ישירות מבית המרקחת ללא מרשם.

תוכלו למצוא גם עצות ספציפיות כיצד לנקות עור שומני הנוטה לאקנה, ובנוסף כיצד להיפטר משחורים, צלקות וסימנים לאחר אקנה. בנוסף, תמצאו מאמר על חשיבות השינה העוזרת לשמור על עור נקי ובריא. מסתבר שעור בעל נטייה לאקנה זקוק לשנת היופי שלו!

אם תמצאו שמוצרים ללא מרשם אינם חזקים מספיק עבורכם, במיוחד אם יש לכם עור בעל נטייה לאקנה ציסטי, בחלק זה תמצאו פירוט גם על טיפולים רפואיים לאקנה עם מרשם בלבד כמו: רטינואידים מקומיים, אנטיביוטיקה דרך הפה, איזוטרטינואין (ראקוטאן). נזכיר גם את תופעות הלוואי שיש להיזהר מהן.

הידעת?

נראה שחשיפה לשמש משפרת את מצב האקנה בטווח הקצר אך גורמת לאפקט ריבאונד, כלומר התפרצות פצעונים המופיעים לאחר תקופת הקיץ.

שימו לב!

המידע המוצג כאן מיועד לצורכי לימוד כלליים בלבד ואינו אמור להוות תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. כדאי תמיד לפנות לייעוץ עם רופאות ורופאים מוסמכים בכל שאלה רפואית.