הבגדים הטובים ביותר 
לילדים וילדות הסובלים מאקזמה

Article Read Duration 3 דקות קריאה

אקזמה גורמת לתפרחת מגרדת בעור. רופאים ורופאות קוראים לה אטופיק דרמטיטיס ובדרך כלל יתנו מרשם לקרם כדי לעזור להרגיע את הגירוד. הרבה דברים יכולים לגרום לאקזמה, כולל כימיקלים באבקת כביסה, בדים ״עוקצים״, בדים סינתטים, בגדים חמים מדי וצמודים מדי.
ריכזנו 6 טיפים לבחירת בגדים שיעזרו לילדים ולילדות להימנע מהתפרצויות של אקזמה בעור.

בגדים ואקזמה

האם זה באמת משנה מה אנחנו לובשים כשאנחנו סובלים מאקזמה?

הבגדים משמשים אותנו לכל מיני מטרות כמו הגנה, שמירה על חום וקור, הבעה עצמית, יצירת זהות ועוד. קיימים גם בגדים מסוימים שעוזרים להגנה במקצועות מסכני חיים, למשל לוחמי ולוחמות אש לובשים מדים מיוחדים ועמידים בלהבות החמות. מכווני ומכוונות תנועה לובשים אפוד זוהר כך שנוכל לראות אותם בקלות. אסטרונאוטים ואסטרונאוטיות לובשים חליפות חלל המאפשרות לנשום כשאין אוויר!

הבגדים הנכונים יכולים לעזור לנו גם במצבים רפואיים שונים בעור. כשיש לנו עור רגיש במיוחד ומגרד מתפרחת הנקראת אקזמה או אטופיק דרמטיטיס, בנוסף לשימוש בקרם מרגיע, כדאי שנשים לב אילו בגדים יכולים להקל עלינו ולמנוע התלקחות והחמרה. האקזמה עלולה להופיע בפנים, על הידיים, או בכל מקום בגוף, היא מציקה ומשבשת את שגרת היום. בגדים נכונים יכולים לעזור לנו להמנע מהחמרה, ליצור איוורור ותחושה נעימה.

״מה כדאי לי ללבוש״
6 טיפים מצוינים שמסדרים את הראש

טיפ 1: אל תתעטפו בבגדים חמים מדי בחורף

זיעה היא אחד הגורמים לאקזמה

כשקר בחוץ, אנחנו נוהגים להגיד לילדים ולילדות להתלבש חם. אבל האמת היא שאם נלבש יותר מדי בגדים נתחיל להזיע. זיעה שנשארת על העור יותר מידי זמן, עלולה לגרום לאקזמה להחריף את הגירודים. חשוב לוודא שחם לנו מספיק בחורף, אבל כדאי ללבוש חולצת כותנת מתחת לשכבות הסוודר והמעיל כדי שנוכל להוריד שכבה אם מתחיל להיות לנו חם מדי.

טיפ 2: כותנה - החברה הטובה ביותר לעור רגיש

בגדים מעקצצים וסינתטיים יכולים לגרום להתלקחות אקזמה

עור בעל נטייה לאקזמה זקוק לאוויר נקי, לכן כדאי להקפיד לבחור בגדים שנותנים לו לנשום. החומר המאוורר ביותר הוא בד כותנה. הכותנה עוזרת לעור לא להתחמם מדי. בדקו את התווית על הבגדים כדי לראות אם הם עשויים מכותנה ידידותית לעור והימנעו מצמר וחומרים סינתטיים!

טיפ 3: לבשו מכנסיים קצרים וטי-שירט בקיץ

שמש ואוויר צח מהווים טיפול מצוין באקזמה.

כשמזג האוויר חם ושמשי הכי כיף ללבוש מכנסיים קצרים וטי-שירט. הבגדים הקצרים עוזרים לעור להישאר רענן. לפעמים פצעי האקזמה עלולים להביך אותנו ואנחנו נמנע מלחשוף את העור. האמת היא שאין במה להתבייש, לכל אחד ואחת עור שונה, יש עור עם כתמים, עם פצעונים, עם סימנים, עם קמטים, כולנו מתמודדים עם השוני. קצת שמש יכולה ממש לעזור לעור עם אקזמה, לכן צאו ותהנו בחוץ בבגדים מאווררים ואוויר נקי.

טיפ 4: לא כדאי ללבוש בגדים צמודים מידי
עם תוויות ותפרים מגרדים!

בכדי להימנע מהתלקחויות אקזמה, תנו לעור לנשום.

בגדים צמודים יוצרים חיכוך וגורמים לגירודים קשים. לבשו בגדים רחבים הנותנים לעור להתאוורר ולנשום. מה עוד כדאי? להסיר תגים ותוויות, ולכסות תפרים עבים בבד משי על מנת למנוע גירוי וגירוד.

טיפ 5: הדרך הטובה ביותר לכיבוס הבגדים

כימיקלים בבגדים ואבקות כביסה עלולים לגרום לפריחות מגרדות על העור

בדים חדשים לעיתים מכילים כימיקלים מעקצצים, לכן הקפידו לכבס את הבגדים החדשים לפני שתלבשו אותם. תוספים בנוזלי ניקוי כביסה עלולים גם הם להוות גורם לאקזמה, לכן כדאי להשתמש בחומרי כביסה ללא כימיקלים, ללא בישום וללא צבע. זה תקף גם למרככי כביסה. לייבוש בגדים, מגבות ומצעים, השתמשו במייבש כביסה, אם מתאפשר, מפני שהוא עוזר לריכוך הבדים והופך אותם לפחות מגרדים.

טיפ 6: הפיג׳מה הנכונה ללילה שקט

פיג'מות קלות מכותנה עוזרות להקטין גירודים מאקזמה

חלק גדול מהיום שלנו אנחנו מבלים במיטה. למעשה, אנחנו במיטה בממוצע כ- 8 שעות ביום! לכן, חשוב לבחור איזו פיג'מה ללבוש. כמו בגדי היום יום, כך גם הפיג'מה הטובה ביותר היא קלילה ועשויה מכותנה. שימו לב, לחלק מהפיג׳מות יש תוויות ותפרים מגרדים, וזו הזדמנות מצויינת לפתח אופנה חדשה במשפחה - פיג׳מה הפוכה! במסיבת הפיג׳מות המשפחתית הבאה - נסו ללבוש את הפיג׳מות הפוך.

אנחנו מקווים שהטיפים יעזרו לכם.ן בבחירת בגדים שישמרו על העור במצב מצוין.

נכון
או לא נכון

התלקחויות אקזמה
יכולות להיגרם מסטרס

נכון

כיום אנחנו יודעים בוודאות כי רגשות, הלם ומתח עלולים לשחק תפקיד מרכזי בגרימת התלקחויות של אקזמה. יחד עם זאת, אקזמה (אטופיק דרמטיטיס) ידועה גם כהפרעה גנטית. אם מתח גורם להתעוררות האקזמה בעור שלכם.ן, כדאי לבדוק טכניקות לניהול מתח כמו מדיטציה ומיינדפולנס.
למדו עוד

האם תזונה
יכולה להחריף אקזמה?

נכון

מאכלים מסוימים עלולים להיות גורם מניע לאקזמה ולגרום להתלקחויות. כדאי לקבוע פגישה עם רופא.ת עור ולבצע בדיקות דם ובדיקות דקירת העור כדי לבדוק אם קיימת אלרגיה למזונות מסוימים (החשודים הרגילים הם בוטנים, חלב, סויה, חיטה, דגים וביצים).
למדו עוד

אטופיק דרמטיטיס
נעלמת עם הזמן.

נכון

אטופיק דרמטיטיס עלולה להימשך בין כמה חודשים לשנים. כמחצית מהילדים והילדות עם אקזמה בינקות נרפאים עד לגיל חמש. במקרים מסוימים, אקזמה ממשיכה אל תוך הבגרות, אך זה בלתי אפשרי לצפות זאת. אין תרופה לאקזמה, אך ניתן להקל עליה בעזרת הטיפול הנכון.
למדו עוד

אטופיק דרמטיטיס
עלולה להיות מדבקת.

לא נכון

אסתמה של העור או אקזמה הינה מחלה גנטית ואינה מדבקת בשום אופן. הטיפול בתסמיני אסתמה של העור נעשה באמצעות תחליפי סבון, מרככים וסטרואידים מקומיים.
למדו עוד

ההתחייבות שלנו
לבטיחות שלכם

תקני הבטיחות שלנו עומדים בתקנות הקוסמטיקה הבינלאומיות ויותר.

laroche posay safety commitment product allergy tested model close up

אפס תגובתיות.

קראו עוד
אנחנו ממשיכים לחקור ולגלות את שילוב המרכיבים עד שמתקבלת הפורמולה המדויקת שאינה גורמת לתגובתיות.
laroche posay safety commitment essential active dose product head

רכיבים פעילים
ללא התפשרות על הסבילות

קראו עוד
המוצרים שלנו פותחו בשיתוף פעולה עם רופאי עור וטוקסיקולוגים, הם מכילים רק רכיבים פעילים במינון המדויק, ללא התפשרות על הסבילות.
laroche posay safety commitment sensitive skin model baby

נבדק
על עור רגיש מאוד

קראו עוד
עמידות המוצרים שלנו נבדקה ומאושרת גם לעור רגיש, בעל נטייה לפצעונים, יבש ומגורה במיוחד.
laroche posay safety commitment formula protection product head

הגנה על הפורמולה
לאורך זמן

קראו עוד
אנחנו בוחרים את האריזה המגנה ביותר, הצורכת כמות מינימלית של חומרים משמרים, על מנת להבטיח עמידות ויעילות ללא פגע לאורך זמן.