מוצרים להגנה מהשמש ומניעת סרטן העור:
כל מה שצריך לדעת

Article Read Duration 10 דקות קריאה

חשיפה לשמש הינה הגורם העיקרי להתפתחות סרטן העור, אך ניתן למנוע אותה. הפכו את פעולת ההגנה מהשמש לחלק משגרת היומיום עם מוצרי הגנה גבוהה מפני השמש, בעלת ספקטרום רחב UVA-UVB. סרטן העור מתחלק ל -3 קטגוריות עיקריות: אקטיני קרטוזיס, קרצינומה של תאי בסיס (BCC) ומלנומה. שימוש קבוע במוצרי הגנה מפני השמש למשך כל החיים מפחיתים את הסיכון לחלות בשלושת הסוגים.
כאשר יש לעור נטייה לייצר שומות רבות, עולה הסיכון לחלות במחלת סרטן העור, שכן 35% מהמלנומות נובעות משומות קיימות.

בכדי לבדוק אם השומות על העור מעלות חשד, השתמשו בשיטת ABCDE:

  • A: Asymmetry א-סימטריה. האם השומה א-סימטרית?
  • B: Border שוליים. האם יש לשומה שוליים לא סדירים?
  • C: Colour - צבע. האם לשומה יש צבעים שונים?
  • D: Diameter - קוטר. האם השומה גדולה מקוטר 6 מ"מ?
  • E: Evolution - התפתחות. האם השומה משתנה?

אם ה תשובה היא “כן” על אחת מהשאלות הנ"ל, כדאי לפנות לרופא או רופאת עור לבדיקת שומות מקצועית. 90% ממקרי סרטן העור ניתנים לריפוי אם הם מתגלים מוקדם מספיק, וזו הסיבה שהבדיקה חשובה כל כך. בדקו את השומות עוד היום כדי למנוע את החמרת המצב.

הזמן הקריטי למניעת סרטן העור הינו גיל 0-20, ולכן חשוב במיוחד להגן על העור בילדות ובגיל ההתבגרות. כדאי ללמד את הילדים והילדות התנהגויות חכמות בשמש שילוו אותם.ן כל החיים:

  • חפשו צל בין השעות 11 בבוקר ל 3 אחר הצהריים.
  • הגנו על העור באמצעות כובעים, משקפי שמש וביגוד מגן.
  • יש למרוח בנדיבות מקדם הגנה מפני השמש בעל הגנה גבוהה מאוד UVA/UVB כל שעתיים (לחדש את המריחה במהלך היום!).

שימו לב - הטענות שמוצרים להגנה מהשמש גורמים לסרטן חסרי כל בסיס וראיות. ישנן עדויות עצומות לכך שמקדם הגנה מפני השמש אינו רק בטוח, אלא גם מקטין את הסיכון לסרטן העור כגון מלנומה.

קרני UV:
הגורם העיקרי לסרטן העור

מוצרים להגנה מהשמש יכולים למנוע סרטן עור

כיום, הסיכוי לפתח סרטן עור הוא 1/1001. חופשות ארוכות יותר, חיפוש אחר יעדים שטופי שמש, פעילויות בחוץ ושיזוף מלאכותי, כל אלו מסבירים את הגידול באבחוני סרטן העור בשנים האחרונות. חשיפה לשמש היא הגורם המשמעותי ביותר לסרטן העור.

נתון מדהים: אפילו 5 שלפוחיות שנוצרו מכוויות שמש לפני גיל 20 יכולות להגדיל את הסיכון למנלומה ב 80%. למרבה המזל, עם ההגנה הנכונה, ניתן להימנע מכוויות שמש. מסיבה זו, חשוב להשתמש במקדם הגנה מפני השמש רחב ספקטרום נגד קרני UVA ו- UVB, על בסיס יומיומי למניעת סרטן העור.

מה זה בדיוק
סרטן עור?

סרטן העור מתחלק ל-3 קטגוריות עיקריות:

  • אקטיני קרטוזיס

    כתמים מכוסי קשקשים, מחוספסים למגע הנוטים להופיע על פני העור, הם נגעים שכיחים ואינם מוגדרים כסרטן העור. הם מופיעים בעקבות חשיפה ממושכת וחוזרת לשמש. הם מצביעים על כך שהעור איבד את יכולתו הטבעית להגן על עצמו מפני השמש וקרני ה-UV שלה. חלקם יכולים להוביל להתפתחות של סרטן העור. ניתן למנוע אקטיני קרטוזיס באמצעות שימוש במקדמי הגנה מהשמש במשך כל החיים.
  • קרצינומה של תאי בסיס (BCC)

    מייצגת כ- 90% ממקרי סרטן העור ונגרמת בעיקר מחשיפה תכופה וחוזרת לשמש במהלך הבגרות. אבחון מוקדם פירושו שניתן יהיה לטפל בקרצינומות של תאי בסיס (BCC) כיוון שהן גדלות באיטיות. מאחר שקרצינומות של תאי בסיס (BCC) בדרך כלל ממוקמות על הפנים, גילוי מאוחר עלול להוביל לצלקות מכוערות.
    לכן, חשוב שתפנו לרופא או רופאת עור אם התפתחו גושים, גבשושיות או כיבים חדשים על העור. בכדי למנוע צורה זו של סרטן העור, השתמשו ביומיום במקדם הגנה מפני השמש, בעל הגנה גבוהה, רחב ספקטרום UVA/UVB, במיוחד באזורים חשופים כמו הפנים.
  • מלנומה

    מלנומה הינה צורה ממאירה של סרטן העור. זהו סוג סרטן העור המסוכן ביותר מכיוון שהוא עלול לסכן את חיינו. הוא מופיע כתוצאה מהתפרצויות אינטנסיביות קצרות של חשיפה לשמש כגון אלה הגורמות לכוויות שמש. הוא נראה בצורת כתמים חומים או שחורים על עור בריא. וב-35% מהמקרים, הוא קשור לשומה קיימת. אם הוא מאובחן בשלב ההתפתחות הראשון שלו, הוא ניתן לריפוי לחלוטין בעזרת טיפול רפואי. אם התגלה נגע חשוד, חשוב ביותר ואף הכרחי להתייעץ עם רופא או רופאת עור.

לחצו כאן כדי ללמוד על שיטת ABCDE לגילוי סרטן העור.

מהם גורמי הסיכון
לסרטן העור?

אם אחת מהקטגוריות הללו מתאימה לכם, השתמשו במקדם הגנה גבוה מפני השמש.

מספר גורמים משפיעים על הסיכון לחלות בסרטן העור. אם אחד מהגורמים הבאים חל עליכם, כדאי להקפיד במיוחד על שימוש במקדם הגנה מפני השמש למניעת סרטן העור:

  1. עור בהיר (פוטוטייפ I או II בסולם פיצפטריק*), שמשתזף מעט מאוד ולרוב נשרף.
  2. נמשים או שומות שונים במראה (גודל, צורה, צבע).
  3. כוויות חמורות או חשיפה לעיתים קרובות לשמש חזקה בילדות או בגיל ההתבגרות.
  4. היסטוריה של סרטן העור במשפחה.

השילוב המסוכן:
שומות ושמש

הגנו על שומות בעור בעזרת מקדמי הגנה מפני השמש

חשיפה לשמש בין הילדות לגיל ההתבגרות, משפיעה על מספר השומות שעלולות להופיע על העור, כמו גם על גודלן. ככל שיש יותר שומות, כך גדל הסיכון לפתח סרטן עור, שכן 35% ממקרי סרטן העור מתפתחים משומה קיימת [2]. לכן, חיוני להגן על ילדים, ילדות, בני ובנות נוער ביעילות מפני השמש כדי למזער הופעת שומות חדשות. בנוסף, חשיפת יתר של שומות קיימות לשמש משפיעה על התפתחות נגעים העלולים להתגלות כסרטניים.

המסר שכדאי לקחת הוא - שימוש במקדם הגנה מפני השמש מונע סרטן עור. יש למרוח את מקדם ההגנה בנדיבות כל שעתיים, במיוחד בילדות ובגיל ההתבגרות, אך גם לאורך כל החיים הבוגרים.כשיש על העור שומות רבות, רצוי להקפיד יתר על המידה במריחת מקדם הגנה למניעת סרטן העור.

האם השומה שלי
סרטנית?

כיצד לבדוק את השומות בשיטת ABCDE

רופאי ורופאות עור יצרו את שיטת ABCDE לבדיקת שומות, על מנת לזהות שומות שעלולות להיות סרטניות. אם אחד מנתונים הבאים חל על השומות שלך, עליך לפנות לרופא עור בהקדם האפשרי לבדיקה מקצועית.

  • A: Asymmetry א-סימטריה. האם השומה א-סימטרית?
  • B: Border שוליים. האם יש לשומה שוליים לא סדירים?
  • C: Colour - צבע. האם לשומה יש צבעים שונים?
  • D: Diameter - קוטר. האם השומה גדולה מקוטר 6 מ"מ?
  • E: Evolution - התפתחות. האם השומה משתנה?

סרטן העור:
זיהוי מוקדם כערך עליון

ממקרי סרטן העור ניתנים לריפוי אם מתגלים מוקדם, לכן הבדיקה כה חשובה. אם מעולם לא עברתם.ן בדיקת גופנית מלאה לשומות, או כאשר צצה שומה חדשה בעור, או שומה קיימת משתנה במראה, מומלץ לפנות מיד לרופא עור. זכרו, ככל שסרטן העור מאובחן מוקדם יותר, כך גדלים הסיכויים להצלחת הטיפול.

בין הביקורים אצל רופא או רופאת העור, השתמשו במדריך הגנה על העור כדי לבדוק את התפתחות השומות וכמובן, הפכו את השימוש במקדם הגנה מפני השמש לשגרה יומית בלתי מתפשרת בכדי למנוע סרטן בעור.

מקדם הגנה מפני השמש בילדות
מונע מלנומה בהמשך החיים

רופאי ורופאות עור מסכימים כי חלון הזמן הקריטי למניעת סרטן העור הוא בגיל 0-20. 86% מהמלנומות מיוחסות לחשיפת יתר לקרני UVA ו- UVB ו -80% מנזקי העור הנגרמים על ידי השמש מתרחשים לפני גיל 18. לכן התנהגות בטוחה בשמש בילדות ובגיל ההתבגרות חיונית לשמירה על בריאות העתיד, אפילו עשרות שנים קדימה. מסיבה זו, חשוב לחנך ילדים וילדות להתנהגות חכמה בשמש מגיל צעיר ביותר, כדי לתת להם.ן עצמאות בהגנה על העור.

שמרו על הכללים הבאים:

  • חפשו צל בין 10:00 בבוקר ל-16:00 אחר הצהריים כשהשמש חזקה ביותר.
  • לבשו ביגוד מגן הכולל כובע, משקפי שמש, חולצות עם שרוולים ארוכים וכד'.
  • מרחו בנדיבות, כל שעתיים, מקדם הגנה גבוה מאוד מפני השמש, נגד חשיפה לקרינה רחבת טווח UVA ו-UVB. הקפידו למרוח שוב מיד לאחר שחייה, שימוש במגבת או הזעה.

למידע מעמיק יותר על כיצד להגן על ילדים וילדות מהשמש, לחצו כאן.

האם מקדם הגנה מהשמש
גורם לסרטן עור?

האם מקדם הגנה מהשמש בטוח?

בטיחות קרם ההגנה מהשמש הוא כיום נושא לוויכוחים רבים ברשת. הטענות האחרונות אף העלו כי מקדם הגנה מהשמש עלול לגרום לסרטן. אך אם נסתכל על הראיות המדעיות הקיימות, טענות כאלה לחלוטין אינן מבוססות.

עובדה:
אף מידע שפורסם עד כה לא מראה השפעות בריאותיות שליליות על בני אדם עקב שימוש קבוע במקדם הגנה מהשמש4. בטיחות מקדמי ההגנה מהשמש נחקרה במעבדות במשך הרבה מאוד שנים. תוצאות המחקרים הללו מראים ראיות משכנעות לכך שמקדמי הגנה מהשמש הם בטוחים ויעילים כאחד.

האם מקדם הגנה מהשמש גורם לסרטן עור?

מספר מחקרים מדעיים הפריכו טענות כי מקדם הגנה מהשמש עלול לגרום למלנומה. הערכות מקיפות של אלפי אנשים הראו באופן קטגורי כי שימוש במקדם הגנה מהשמש אינו מעלה את הסיכוי של אדם לחלות במלנומה.5,6

עובדה:
השמש גורמת לסרטן עור. אנו יודעים בוודאות כי שמש - או קרינת UV - גורמת לסרטן העור ומקדם הגנה מהשמש מגן מפני מלנומה. במקרה של מלנומה, 86% מהמקרים קשורים לחשיפת יתר לשמש. כתב העת לאונקולוגיה קלינית פרסם מחקר קליני משנת 2011 על למעלה מ -1,600 אנשים שהוכיחו כי שימוש קבוע במקדם הגנה מהשמש הקטין את שכיחות המלנומה ב-50-73%.

עובדה:
הגנה יומיומית על העור מפני השמש ובדיקת שומות באופן קבוע יעזרו למזער את הסיכון לסרטן העור.

קראו את מדריך הגנה על העור שיסייע לכם לשמור על עצמכם. המדריך מכיל כלים ברורים, אינפורמטיביים ואינטראקטיביים המראים לכם כיצד לבדוק את העור שלכם ושל המשפחה שלכם ולזהות כל נגעים חשודים מוקדם ככל האפשר.

1 American Association for Cancer Research Press Release, May 29, 2014
http://www.aacr.org/Newsroom/Pages/News-Release-Detail.aspx?ItemID=553#.WKyFqxLhAvo

2 The Syndicat National des Dermatologues-Vénérologues (National Union of Dermatologists-Venereologists).

3 Parkin DM, Mesher D, Sasieni P. Cancers attributable to solar (ultraviolet) radiation exposure in the UK in 2010. Br J Cancer 2011; 105:S66-S69.

4 Burnett, ME & Wang, SQ. Current sunscreen controversies: A critical review. Photodermatology, Photoimmunology & Photomedicine. 2010. 27, 58–67.

5 Huncharek M, Kupelnick B. Use of topical sunscreens and the risk of malignant melanoma: a meta-analysis of 9067 patients from 11 case-control studies. Am J Public Health 2002; 92:1173-1177.

6 Dennis LK, Beane Freeman LE, VanBeek MJ. Sunscreen use and the risk for melanoma: a quantitative review. Ann Intern Med 2003; 139:966-978.

נכון
או לא נכון

בגדים כהים
מתאימים יותר לשמש.

נכון

אכן, צבעים כהים ועזים כגון שחור, כחול נייבי, אדום או ירוק אזמרגד, מספקים הגנה רבה יותר מפני UV מאשר לבן ופסטל. הקפידו לארוז גם פריטי לבוש בצבעים כהים לחופשה הבאה!
למדו עוד

השמש טובה
לילדים ולילדות

לא נכון

עור ילדים וילדות פגיע במיוחד להשפעות המזיקות של השמש. לכן רופאי ורופאות ילדים ועור מסכימים שלא כדאי לחשוף תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 3 חשיפה ישירה לשמש. בגיל מאוחר יותר הקפידו להשתמש במקדם הגנה גבוה ורחב טווח UVA ו-UVB.
למדו עוד

השמש יכולה
לגרום לעור להזדקן בטרם עת.

נכון

קרני UVA משבשות את אבני הבניין הפנימיות של העור כגון סיבי קולגן ואלסטין. לאורך זמן, חשיפה לשמש גורמת לאובדן נפח וגמישות וכן לקמטים. קרני UVB מעוררות גם ייצור פיגמנטים לא סדירים המובילים לכתמים כהים ולגוון עור צהוב. שינויים אלו בעור ידועים בשם פוטו-אייג'ינג.
למדו עוד

אין צורך להשתמש במקדם הגנה
מפני השמש גם כשמעונן

לא נכון

גם ביום אפור וגשום העור נחשף לקרני UV, שיגרמו בהדרגה להופעת כתמים של פוטו-אייג'ינג. כדי להגן על העור שלכם באופן מלא, השתמשו בכל יום במקדם הגנה מפני השמש, לא רק כשמזג האוויר חם ושטוף שמש.
למדו עוד

ככל שסרטן העור מתגלה מוקדם יותר,
כך קל יותר לטפל בו.

נכון

90% ממקרי סרטן העור ניתנים לריפוי, אם מתגלים מוקדם. לכן הבדיקה בין הביקורים אצל רופא או רופאת העור כה חשובה, היעזרו במדריך להגנה על העור כדי לשמור על השומות וכמובן, הפכו את השימוש במקדם הגנה מפני השמש לשגרה יומית בלתי מתפשרת בכדי להגן על עצמכם ולמנוע סרטן עור.
למדו עוד

ילדים וילדות הם יותר
פגיעים לשמש.

נכון

בטיחות השמש היא בעלת חשיבות עליונה לילדים וילדות, במיוחד כשידוע ש-50% עד 80% מהנזק הקשור לקרינת UV מתרחש לפני גיל 20, וכי 1 מתוך 55 אנשים שנולדו בשנת 2008 יפתח יום אחד מלנומה. אך ניתן להפחית באופן דרסטי את הסיכון הזה עם ההגנה המתאימה.
למדו עוד

יש לנו גם
סדרת מוצרי הגנה מהשמש

אנתליוס הינה סדרה פורצת דרך בשוק המוצרים להגנה מפני השמש. יכולת ההגנה הגבוהה במיוחד של אנתליוס מבוססת על יותר מ-30 שנות מחקר קליני מתקדם בנושא הגנה מפני השמש ועור רגיש לשמש.

ההתחייבות שלנו
לבטיחות שלכם

תקני הבטיחות שלנו עומדים בתקנות הקוסמטיקה הבינלאומיות ויותר.

laroche posay safety commitment product allergy tested model close up

אפס תגובתיות.

קראו עוד
אנחנו ממשיכים לחקור ולגלות את שילוב המרכיבים עד שמתקבלת הפורמולה המדויקת שאינה גורמת לתגובתיות.
laroche posay safety commitment essential active dose product head

רכיבים פעילים
ללא התפשרות על הסבילות

קראו עוד
המוצרים שלנו פותחו בשיתוף פעולה עם רופאי עור וטוקסיקולוגים, הם מכילים רק רכיבים פעילים במינון המדויק, ללא התפשרות על הסבילות.
laroche posay safety commitment sensitive skin model baby

נבדק
על עור רגיש מאוד

קראו עוד
עמידות המוצרים שלנו נבדקה ומאושרת גם לעור רגיש, בעל נטייה לפצעונים, יבש ומגורה במיוחד.
laroche posay safety commitment formula protection product head

הגנה על הפורמולה
לאורך זמן

קראו עוד
אנחנו בוחרים את האריזה המגנה ביותר, הצורכת כמות מינימלית של חומרים משמרים, על מנת להבטיח עמידות ויעילות ללא פגע לאורך זמן.